Základy stravy,žádné hladovění!

17. srpna 2017 v 8:58 | Irda |  TOPICS TO TALK
Než odejdu na brigádu(omlouvám se za chyby),rozhodla jsem se napsat pár věcí,co se týkají stravy,aby některé holky nehubly způsobem,že nejí,protože je to pro tělo špatně a úplně kontraproduktivní.Napíšu tady pár bodů a pokud článek bude čtený,tak určitě napíšu i druhý díl.Nejsem žádná specialistka,ale cvičila jsem a jelikož jsem chtěla svaly,musela jsem jíst hodně a ve stravě se vyznám aspoň trošku bych řekla.Informace v článku jsou informace,které mám v hlavě a pomohly mi nabírat svalovou hmotu.O stravě je toho strašně moc,snažila jsem se vypíchnout opravdové základy a například inspirovat holky,které si myslí,že hubnou tím,že nejí.BLBOST.V článku jsem se odvážila dát fotku své postavy,jak vypadám při dostatečném,ale zdravém příjmu potravy.Divný,že jsem hubená že? Všechno jde i jinou cestou než se trápit hlady.
Výsledek obrázku pro healthy eating
1.KAŽDÝ MÁ JINÝ TYP POSTAVY
Základem toho,abyste hubli je si zjistit,jaký somatotyp jste.To není těžké poznat.Existují tři somatotypy a to ektomorf (hubený,šlachovitý,může jít kolik chce a nepřibere), mezomorf(nabírá dobře svalstvo,hubne dobře tuky) a endomorf(nabírá svalovou hmotu,hubne špatně tuky,ale třeba pro kulturistiku je tento typ nejlepší).Snad ani jeden člověk není čistý jeden somatotyp.Většinou je to kombinace dvou.A podle tohoto se právě určuje strava kolik čeho máte mít ve stravě(maker),pokud chcete hubnout/přibrat.V tom pak hrajou roli makra.

Výsledek obrázku pro somatotyp
2.MAKRA
Jedná se sacharidy,bílkoviny a tuky.Každá potrava obsahuje jiné množství těchto složek stravy.Každé tělo,aby správně fungovalo potřebuje z těchto maker určitou část živin.Sacharidy se ještě dělí na různé podtypy jako jednoduché sacharidy(například banán,bonbóny) a polysacharidy(ty jsou skvělé pro hubnutí,protože uvolňují energii postupně a i skvělé pokud chcete přibrat svaly,tak se hodně používají ve fázi objemu,což je u cvičení fáze,kdy člověk má dostatek sacharidů a přibírá svaly.) Makra jsou důležitější než kcal.Většina lidí si myslí,že když sní 500kcal tak je to v pořádku,ale je rozdíl sníst 500kcal ve formě zdravé stravy a 500 kcal například nezdravých věcí.Tělo úplně jinak bude reagovat.Proto je důležitá skladba stravy.Kcal jsou druhotná věc.Samozřejmě,že na začátek člověk makra asi počítat nebude umět.Ale tak obecně.Člověk co chce přibrat musí jíst víc polysacharidů/jednoduchých sacharidů a tuků.Člověk co se chce udržovat jí dostatek všeho,ale o trochu méně a člověk,který chce hubnout POŘÁD tam má tuky a polysacharidy/monosacharidy(jen trochu méně),ale bílkoviny jsou dobré k udržení svalové hmoty.Protože pokud nemáte dostatek živin,tak nehubnete většinou tuk,ale svaly.Samozřejmě se tady bavím obecně,u jednotlivých somatotypů je to trošku vždycky jiné.Ale to už by bylo moc složité.

K tomuto bych ještě chtěla říct,že si lidi mylně myslí,že se přibírá hlavně z tuků.Omyl.Zdravé tuky právě tělu hodně prospívají.Například avokádo,oříšky,vajíčka jsou hodně zdravé a právě z čeho lidi hlavně přibírají jsou sacharidy.Jednoduché sacharidy nebo nezdravé tuky jsou to,co je špatně ve stravě.Neříkám,že by člověk měl úplně vyřadit nezdravé věci,občas je to potřeba,ale pokud je vaše hlavní složená z prázdných kalorií(různé nezdravé věci) potom přibírat budete.Jde jíst hodně,ale musíte na to chytře.

Makra jsou napsané na zadní straně obalu potravin.Jen se v tom musí člověk chvilku naučit chodit.Taky bych chtěla vymýtit mýtus,že light věci jsou zdravější,než normální tučné věci.Omyl.Právě sice to má 0% tuku,ale právě se to odrazí na sacharidech,kterých je víc.Co bych ještě chtěla říct,přehnaně nesolit.Zadržuje to vodu v těle.

3.PRAVIDELNÁ STRAVA,SPÁNEK A PITÍ
Co pomáhá ke zlepšení metabolismu je pravidelná strava.Já se třeba snažím jíst ve stejný čas.Jím cca 5/6 denně.Je dobré jíst každé 2-3 hodiny.Nesmíte mít pocit hladu.Já většinou jím v 9/12/15/18/21 hodin.Záleží taky,kdy se vzbudím.Většinou jím po půl hodině co se vzbudím.Potom je důležité,jak jsem říkala dodržet nějak makra.Nemusíte to mít všechno vypočítané.Například kulturisti/fitnessky to v době diety musí dodržovat,ale pro normálního člověka podle mě stačí vědět tak zhruba.A když se vám nechce toto,tak aspoň nějak zhruba držet dostatečné kcal,žádné do tisícovky.To je strašně málo.Člověk průmerně by měl sníst 2000 kcal a to se zase samozřejmě liší,jestli jste žena můž a somatotyp.Ale dejme tomu,zhruba.A spánek je důležitý například pro růst svalů a aby správně metabolismus fungoval.Pitný režím nemusím snad ani říkat.

4.CO TEDA JÍST?
Vypíšu vám tady takové vytipované potraviny,které jím.Většina lidí se třeba vymlouvá,že strava zdravá je drahá.Blbost.Vypsala jsem,co jím já.Samozřejmě je toho víc,ale já jen pro představu.

•Jednoduché sacharidy(rychlá energie)/Ovoce,různé sirupy(sladový,rýžový,agávový),raw tyčinky
•Polysacharidy(uvolňují energii postupně)/rýže,těstoviny,brambory,rýžové chlebíčky,různé kaše,kuskus,bulgur
•Bílkoviny(svalová hmota,normálně člověk potřebuje tak kolem 1g,víc zbytečně zatěžuje trávení)/Všechno libové maso,žádné salámy atd,90% šunky,sýry(každý sýr má samozřejmě jiný tuky a bílkoviny vhodný je cottage,lučina),tvaroh(tady bych ho nedávala určitě ráno,protože obsahuje kasein a zatěžuje trávení a to samé moc večer),tofu,vajíčka(většina lidí si myslí,že je žloutek špatný ale obsahuje i dobrý i špatný cholesterol),jogurt,ryby
•Tuky/Avokádo,oříšky,žloutky,máslo,sýry a jogurty většinou obsahují nějaké množství tuku,losos,olivy,čokoláda hořká
•••
Tohle jsou jen základy,které by měl každý člověk znát,aby mu správně fungovalo tělo.Určitě plánuji napsat další díl,tohle byly opravdu holé základy a vidíte kolik toho je :D Doufám,že to někoho inspirovalo a zamyslí se trošku nad tím,že hladovění k vysněné postavě nevede :) A fotkou jsem chtěla vyjádřit,že já jím kolem těch 2000 kcal a vidíte,že tlustá nejsem,jen se snažím jíst chytře.A za tu dobu,co se o to zajímám,jsem se nějak tak naučila co má co kolik g čeho v makrech,takže držet stravu pro mě těžké není.Tak doufám,že jsem někoho inspirovala,že i bez hladovění jde být hubený(ikdyž bych teda ráda přibrala nějaké to kilčo :D tak 4 kg bych chtěla přibrat.).A kdyby se někdo chtěl ohánět tím,že jsu ve spodním prádle,je to jako kdybych měla plavky.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 NaTyy NaTyy | Web | 17. srpna 2017 v 15:52 | Reagovat

Teda, tak takové věci jsem nevěděla :O My se učili makra jen v ekonomce myslím :D.. A hladověním si člověk opravdu nepomůže, pak je akorát podrážděný a to sama u sebe nesnáším, když třeba déle nejím :) Jinak máš hezkou postavu, tu bych brala :)

2 NaTyy NaTyy | Web | 17. srpna 2017 v 19:19 | Reagovat

Už vím, Diferine krém.. takova bila tubicka :D

3 LM LM | E-mail | Web | 17. srpna 2017 v 20:47 | Reagovat

Pekné, pekné, je dobré upozorniť, že pekná postava sa dá získať a udržať aj inak ako hladovkou :)

4 ×Pixie ×Pixie | E-mail | Web | 18. srpna 2017 v 10:25 | Reagovat

Môžem s tebou jedine súhlasiť, máš úplnú pravdu. Inak super postava 👌💖

5 foxx. foxx. | Web | 18. srpna 2017 v 14:02 | Reagovat

článek je moc pěkně napsaný a rozhodně s ním souhlasím :) člověk když chce hezkou postavu, tak na ní musí pracovat a starat se, ne jen nejíst a čekat, že to příjde :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama